Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

τα κάλαντα του Λαζάρου στην Πεντάλοφο...!!!

Γράφει ο Γιάννης Μοίρας :


Θυμάμαι ελάχιστες εικόνες από την ημέρα της Ανάστασης του Αγίου Λαζάρου και θέλω να τις μοιραστώ μαζί σας,
όλα ξεκινούσαν από τους χαιρετισμούς εκεί κάθε παιδί έβρισκε με ποιόν θα πάει να πεί τα κάλαντα του Λαζάρου,εγώ πήγαινα με τα αδέρφια μου Σπύρο και Χρήστο,ξεκινούσαμε την προετοιμασία μια βδομάδα πριν καθώς έπρεπε να μαζέψουμε μαντήλια και κουδούνια για την κατασκευή του Λαζάρου,χτυπάγαμε όλες τις πόρτες του χωριού προκειμένου να βρούμε 20-25 μαντήλια και 2-3 καλά κουδούνια κατά προτίμηση Κύπρια όπως τα λέμε εμείς στο χωριό(τα κουδούνια που βάζουν στους τράγους)


Αφού μαζεύαμε τα μαντήλια που η θειάδες μας τα έδιναν με μεγάλη χαρά έπρεπε να ετοιμάσουμε το Λάζαρο χρειαζόμασταν ένα καλάμι 2 μέτρα περίπου ,το στεφάνι από ένα αρίλογο ή κόσκινο κι ένα μικρό κομμάτι καλάμι
βάζαμε τα καλάμια να σχηματίσουν ένα σταυρό και στην ένωση δέναμε τον αρίλογο,μέσα στην στεφάνι περνάγαμε τα κουδούνια,τυλίγαμε με ένα μεγάλο μαντήλι την στεφάνι και τα κουδούνια και καρφιτσώναμε τα υπόλοιπα μαντήλια να κρέμονται,κουνούσαμε τον Λάζαρο να δούμε αν ακούγονταν καλά και όλα έτοιμα.
 Δυστυχώς δεν έχω μια φωτογραφία να σας το δείξω....

Το πρωί του Σαββάτου πηγαίναμε από σπίτι σε σπίτι και λέγαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και τα λόγια ήταν:

''Λάζαρε μου Λάζαρε μου φίλε και αγαπητέ μου
πες μας Λάζαρε τι είδες κι στον Άδη που επήγες,
Είδα φόβους είδα τρόμους,είδα βάσανα και πόνους
δώστε μου λίγο νεράκι να ξεπλύνω τα φαρμάκι''

(αυτά θυμάμαι δε ξέρω αν έχει άλλα)
Και ο κόσμος μας έδινε χρήματα ,ωραίες εποχές...!!!


Και του χρόνου να είμαστε καλά,καλές γιορτές σε όλο τον κόσμο


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται. Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.